مادر سپید

مادر یک روشندل

آب میوه کودکان
سلام
اینبار هم یک مطلب جالب تو بلاگ همسایه ها دیدم اینجا آوردمش . دوستانی که درباره وب سازی یا کامپوتر اطلاعات مفید میخواند روی لینک پدرام وب ساز کلیک کنند پشیمون نمیشند . والدین عزیز هم میتونند اطلاعات کودکیاری خوبی را از دوستان بلاگ فرزندان ما بگیرند . شهر هیچکس هم یشنهاد داده بود تعداد مطالب رو کم کنم تا صفحه زودتر بالا بیاد دیدم راست میگه ، تعداد متنای هر صفحه رو ۱۰ تا کردم تا راحتتر بالا بیاد . خوشحال میشم دوستان اگر نظری درباره وب من دارند بی رو دربایستی بهم بگند تا حد امکان اصلاحش کنم . این روزا زیاد حالم سر جاش نیست برای همین کپی کاریام زیاد شده در فرصت مناسب که کمی بهتر شدم متن جدید مینویسم .
آب میوه کودکان
آب ميوه طبيعي مي تواند 100 درصد براي کودک مفيد باشد اما فقط اگر به مقدار مناسب مصرف شود. افراط در خوردن آن توسط کودک مي تواند باعث سوء تغذيه، اسهال ، مشکلات گوارشي و پوسيدگي دندان شود.
برخي مادر و پدرها تصور مي کنند آب ميوه مي تواند جايگزين مناسبي براي شير مادر باشد. اما با وجود منابع سرشار ويتامين ث در ميوه و همچنين کلسيم دربرخي از آنها، اشکالات متعددي در مصرف بي رويه وجود دارد.
تحقيقات جديد نشان مي دهد نوزاداني که آب ميوه زياد مي خورند بخاطر مصرف کم شير، دچار سوء تغذيه مي شوند. زيرا در ميوه ها موادي مانند پروتئين، چربي، مواد معدني، فيبر و ويتامينهائي غير از ويتامين ث به مقدار کافي وجود ندارد. در ميوه جات کربوهيدراتها به وفور وجود دارند که مي توانند در نوزاد باعث بروز اسهال، دل درد، و تجمع گاز در شکم وي شوند.
اين تحقيقات همچنين نشان داده که اگر کودکي در طي روز يا شب مکررا از طريق شيشه يا ليوان آب ميوه مي نوشد، قند موجود در ميوه مي تواند باعث پوسيدگي دندانهاي وي گردد.
استفاده از آب ميوه هاي آماده که از فروشگاههاي مختلف خريداري مي شود و مسلما 100 درصد طبيعي نيستند براي کودکان نامناسبتر نيز مي باشد. زيرا داراي مواد شيرين کننده و مواد افزودني ديگري است که با تغذيه سالم فرزند شما منافات دارد.
متخصصين موارد زير را در رابطه با مصرف آب ميوه توصيه مي کنند:


به نوزادان زير شش ماه آب ميوه ندهيد.

به نوزادان بالي شش ماه نيز از طريق شيشه و پستانک آب ميوه ندهيد.

قبل از خواب کودک به وي آب ميوه يا نوشيدني هاي شکردار ندهيد.

براي کودکان 1 تا 6 ساله مقدار نوشيدن آب ميوه را به 120 تا 180 گرم در روز محدود کنيد.

به کودکان 7 تا 18 ساله نيز 240 گرم الي 350 گرم بيشتر در روز ندهيد.

فرزندانتان را تشويق به خوردن ميوه (بجاي آب ميوه) کنيد زيرا فيبر بيشتري در آن وجود دارد.

تا بعد .
[ ۱۳۸۱/۱٠/۱٠ ] [ ۳:۱٤ ‎ق.ظ ] [ مامان خاتون ] [ نظرات () ]
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه